Affiliate základy – jak začít a propagovat
Připravil jsem si pro vás jednoduchý a přehledný návod, jak začít propagovat affiliate kampaně.
Základní pojmy
- Affiliate odkaz – unikátní odkaz každého registrovaného affiliate partnera. Pomocí affiliate odkazů můžete vidět statistiky prokliků a konverzí.
- Cookies – malý textový soubor, který se uživateli, který klikl na váš affiliate odkaz, uloží do prohlížeče. Pokud se tento uživatel za x dní vrátí na web, provize k vašemu účtu se přiřadí právě díky cookies.
- Konverze – splnění určitého cíle zákazníkem. Nejčastěji se jedná o nákup výrobku/služby, zaslání poptávky, stažení ebooks.
Kde najít affiliate kampaně?
Můžete využít největšího affiliate katalogu u nás, kde každý den najdete nové a nové kampaně. http://affiliatekatalog.com.
Registrace
Prvním krokem je registrace do vybraného affiliate programu. Nezapomeňte vyplnit všechny potřebné informace. Schválení vašeho účtu může trvat pár hodin. Vždy záleží na aktuálním programu – zdali je potřeba ruční schvalování partnerů, či ne.
Přihlášení do affiliate programu a prvotní seznámení
Po přihlášení do affiliate programu se dostanete na hlavní stránku. Zde najdete důležité informace o počtu přivedených uživatelů a počtu konverzí (červený rámeček). Pod touto statistikou je nástěnka s aktivní kampaní (žlutý rámeček).
Reklamní prvky
Na levé straně klikněte na tlačítko „Reklamní kampaně“. Zobrazí se vám všechny aktuální kampaně. Do detailu se dostanete kliknutím na název kampaně. Budete přesměrováni na další podstránku.
U každé z kampaní najdete svůj unikátní affiliate odkaz, který se nejvíce využívá k propagaci programů.
Pokud budete hledat bannery pro vaše stránky, nachází se v záložce reklamní prvky (první červený rámeček). Banner si buď můžete stáhnout, nebo využít nakopírování celého kódu, který vložíte na své stránky. Největší procento affiliate partnerů propaguje pomoci affíliate odkazu (větší červený rámeček). Odkazy používají při propagaci v článcích (indexace slov), zasílání emailů, sdílení na sociálních sítí atp. .
Nasazení bannerů a odkazů k propagaci
Nyní je důležité otestovat, zda máte všechny bannery a odkazy nastavené správně – nechcete, aby vám unikly prokliky. Proto na propagační bannery, odkazy a další prvky doporučujeme kliknout a ujistit se, že se propíšou do našeho systému (Statistiky po přihlášení).
Jak mohu propagovat?
Možností je opravdu mnoho. Záleží jen na vás, kterou formu pro propagaci zvolíte.
Sociální sítě
- Osobní účet na Facebooku
- Fanpage na Facebooku
- Facebook skupiny
- Osobní doporučení ve zprávě
- Instagram/Twitter
- Youtube a ostatní
tip: Vždy se snažte dělat popisky na propagaci co nejpoutavější. Zaujměte pomocí vhodných obrázků, emotikonů a rozvržení textů. Dnes jsou lidé zavaleni reklamou.
Webová stránka
- Sepsání článku (recenze, série článků na daná témata)
- Banner do příslušných článků, na web
E-mailová databáze
Využijte svoji e-mailovou databázi a rozešlete lidem newsletter.
PPC reklama
Dalším kvalitním zdrojem návštěv je využití PPC reklamy, kterou můžete skvěle zacílit na konkrétní zákazníky.
Výše byl uveden jen základní výčet možností propagace. Zvolit můžete nespočet dalších způsobů. Záleží jen na vaší kreativitě, jak dokážete kampaň propagovat.
Kde se naučit affiiate marketing?
Materiál na výuku affiliate marketingu
- https://blog.ondrejmartinek.cz/
- https://affilak.cz/kategorie/affiliate-marketing/
- https://jaroslavjanicek.cz/
- http://seopizza.cz/
Pokud máte články na téma affiliate marketing určitě se ozvěte, rád dopním.